My previous entry ESP


1
Saya tak ambil pusing pun pasal cerita-cerita negatif mengenai soya ESP. Saya tahu apa yang saya ambil dan saya dah rasai kesan menakjubkan ESP ni. Cerita-cerita negatif ni alah..berapa kerat sangat pun dan ianya disebarkan oleh mereka yang TIDAK MENGAMBIL ESP pun. In fact kacang soya non GMO pun tak […]

Soya bahaya ke?


Nak tahu kenapa saya cakap macam tu? Protein adalah asas kepada pembinaan sel yang sihat. Bila sel sihat, maka sel boleh menjalankan fungsinya dengan berkesan. Sebagai contoh, sel darah merah. Bila sel darah merah sihat, maka ia boleh mengangkut oksigen ke seluruh badan. Tu yang buatkan muka kita nampak glowing, […]

ESP – Ibu Vitamin





1
KUALITI PROTEIN KACANG SOYA Terdapat beberapa cara untuk menyukat penggunaan protein dalam badan, tetapi masih Nisbah Effieciensi Protein (Protein Efficiency Ratio) yang diguna serta diiktiraf oleh Bahagian Pemakanan, Pentadbiran Makanan dan Ubatan. Di samping itu Jemaah Penyelidikan Kebangsaan yang mengeluarkan RDA (Recommendation Dietary Allowance) turut menggunakan kaedah PER ini. PER […]

Kenapa mesti ambil ESP Shaklee? – bahagian ketiga


3
Dalam entry sebelum ini kita dah tengok mengenai akibat kekurangan protein dan sebab-sebab kualiti protein kita semakin merosot. Oleh itu, kita memerlukan makanan protein tambahan untuk menyokong pertumbuhan optimum. Terdapat berpuluh-puluh produk protein tambahan dalam┬ápasaran dan tidak kurang pula yang dipersembahkan dengan label dan dakwaan yang menarik. Tetapi pada kesimpulannya […]

Kenapa perlu ambil ESP Shaklee? – bahagian 2